
Pisałam już kiedyś o SEO jak o formie reklamy. Ale to duże uproszczenie tematu - pozycjonowanie jest czymś o szerszym znaczeniu i czymś znacznie bardziej korzystnym. Nie ma potrzeby już wymyślać tego typu analogii, bo wielu przedsiębiorców już wie, że bez dobrego pozycjonowania biznes może nie mieć racji bytu.
Wątek wydaje się być wyeksploatowany. Ponieważ definicja pozycjonowania jest prosta i jednoznaczna. Ale cały czas mówimy o podstawach i punkcie widzenia klienta, a nie pozycjonera.
A z punktu widzenia specjalisty SEO nie jest tak różowo. Z jednej strony jest coraz więcej potencjalnych klientów, ale z drugiej powoduje to wzrost konkurencyjności. Problematyczne staje się oferowanie pozycjonowania w dobrej cenie, nie można tez obiecać klientowi szybkiego wzrostu. Branża się zmienia, i trzeba pogodzić się z faktem, że nie wszystkie firmy te zmiany przetrwają. pozycjonowanie gliwice